Waar vind ik een overzicht van mijn bestellingen?
Stap 1
Inloggen op Mijn Alfahosting
Stap 2
Ga naar het menu 'Administratie' bovenaan en vervolgens naar 'Mijn bestellingen'
Overzicht
Op deze pagina vind je een overzicht van alle lopende hostingpakketten en/of domeinnamen. Per bestelling kan je bepaalde acties uitvoeren. Bovenaan de tabellen kan je op de knop 'Administratie' klikken voor andere opties. De knop wordt vervangen door 'Hosting', hier ga je terug naar het eerste overzicht.
Wanneer je lijst lang is, kan je de filter of het zoekveld gebruiken door je 'domeinnaam' te typen.
Een export maken van je bestelling kan in CSV of PDF.
Hoe kan ik vroegtijdig verlengen?
Stap 1
Inloggen op Mijn Alfahosting
Ga naar het menu 'Administratie' bovenaan en vervolgens naar 'Mijn bestellingen'
Stap 2
Op deze pagina zie je een overzicht van alle lopende hostingpakketten. Klik op de knop 'Administratie'
Stap 3
In het overzicht kan je onder de rubriek 'verlengen' klikken op 'Reeds verlengen'
Hoe moet ik een upgrade aanvragen?
Stap 1
Inloggen op Mijn Alfahosting
Stap 2
Ga naar het menu 'Administratie' bovenaan en vervolgens naar 'Mijn bestellingen'
Stap 3
Bij elk pakket en/of domeinnaam kan je op de knop 'Aanvragen' klikken onder de rubriek 'Upgrade' Je kan slechts per bestelling een upgrade aanvragen.
Stap 4
Na het klikken op 'Aanvragen' verschijnt er een POP-UP venster. Let wel op wanneer je een pop-up blokkeerder ingesteld hebt, moet je deze eerst uitschakelen in je browser instellingen.
Stap 5
Welke opties krijg je?
Wanneer je een upgrade aanvraagt voor een bestaand hosting pakket dat een cPanel hosting controlepaneel heeft, kan je upgraden in hetzelfde controlepaneel of kiezen voor een overstap naar een DirectAdmin omgeving.
Wanneer je geen hosting of een hosting pakket hebt met DirectAdmin, kan je enkel in deze omgeving upgraden.
In dit voorbeeld gaat het om een parking domeinnaam In dit geval kies je de bovenste optie: |
In dit voorbeeld gaat het om een Zilver pakket. Samen met Mini, Eco, Starter, Advanced, Professional, Ultimate, Ultimate plus + varianten, Brons, Goud, Platina + varianten Wanneer je in een cPanel omgeving wenst te blijven kies je voor de bovenste optie: |
![]() |
![]() |
Waar vind ik mijn factuur?
Op Mijn AlfaHosting onder het menu Administratie > Mijn Facturen.
Wanneer ontvang ik een factuur?
Waar verander ik mijn gegevens?
Op Mijn AlfaHosting onder het menu Administratie > Mijn gegevens
Kan ik mijn account omzetten naar een zakelijk account?
Dit kan je doen via Mijn AlfaHosting onder het menu Administratie > Mijn gegevens
Hoe wordt een verhuis geregeld van mijn domeinnaam?
Afhankelijk de domeinnaam type, TLD of ook wel extentie genoemd, is de procedure verschillend voor de verhuis van of naar een hostingprovider. In het algemeen moet de eigenaar van de domeinnaam een transfer code, ook wel token, autorisatie, EEP genoemd, beozgen.
Bij de meeste TLD's moet je deze verhuiscode opvragen bij uw huidige hostingprovider. Hier kunnen wel voorwaarden aan vast hangen,
In uitzondering kan een .be domeinnaamen wel zonder de huidige hostingprovider te verhuis van uw domeinnaam geregeld worden. Let wel op: dat verhuizen bij de meeste hostingproviders nooit gelijkstaat dan een opzegging. Je kan altijd aan de huidige hostingprovider laten weten dat je uw domeinnaam niet meer wenst te verlengen onder hun diensten.