Hulp op afstand
Wij zoeken steeds de beste manier!
Het is mogelijk dat een hulp op afstand sessie de gemakkelijkste manier is voor zowel jezelf als voor ons om het probleem te verhelpen. Wij bieden deze dienst op voorafgaand afspraak.
Afvankelijk van de aard van de sessie kan dit kosteloos. Wanneer dit tegen betaling dient te gebeuren zal dit op voorhand afgesproken worden.
Wat moet je doen om een hulp op afstand sessie vlot te laten verlopen:
-
-
- Download de software AnyDesk
- Installeer de versie aanvankelijk van jouw operation system (Windows, macOS, ..)
- Na installatie en het openen van de software zie je bovenaan een werkpleknummer. Deel dit mee aan de helpdeskmedewerker.
-
Om AnyDesk goed te kunnen laten functioneren op jouw Apple computer moet je in jouw systeem hiervoor toestemming te geven.
Dit doe je als volgt
1. Open ‘Systeemvoorkeuren’
2. Open ‘Beveiliging en privacy’
3. Selecteer bovenaan de knop ‘Privacy’, klik op ‘Toegankelijkheid’ in de linker kolom en kijk of ‘AnyDesk’ in de lijst met Apps staat. Indien dit niet het geval is klikt je op het plusje en blader je naar de ‘AnyDesk’ app in jouw programma map en voeg je deze toe. Mogelijk moet je eerst het hangslotje ontgrendelen met jouw computer wachtwoord.
4. Zodra ‘AnyDesk’ te vinden is in de lijst met apps is het van belang dat je een vinkje plaatst voor deze app.
5. Herhaal deze handelingen voor ‘Volledige schijftoegang’.
En herhaal deze handelingen ook voor ‘Schermopname’.
Je kan de ‘Systeeminstellingen’ schermen nu sluiten en hulp op afstand activeren door AnyDesk op te starten.