Artikel 1 - Definities

In deze ontwikkelingsvoorwaarden wordt verstaan onder:

  • Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die aan de opdrachtnemer opdracht heeft gegeven tot het verrichten van diensten.
  • Opdrachtnemer: de natuurlijke of rechtspersoon die de opdracht heeft aanvaard en de diensten verricht zoals beschreven in deze ontwikkelingsvoorwaarden en de algemene voorwaarden, privacy policy & disclaimer van AlfaNet BV
  • Overeenkomst: de overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer betreffende de ontwikkeling van een Starter en Basic website of Mini en Basic webshop
  • Diensten: alle werkzaamheden, in welke vorm dan ook, die opdrachtnemer voor of ten behoeve van opdrachtgever verricht.
  • Schriftelijk: waar in deze algemene voorwaarden wordt gesproken van "schriftelijk", wordt ook bedoeld elektronische communicatie zoals e-mail.

Artikel 2 - Toepasselijkheid

  • Deze ontwikkelingsvoorwaarden zijn enkel van toepassing op de aanbiedingen voor de producten omschreven onder artikel 1 punt 3, offertes, werkzaamheden, overeenkomsten en leveringen van diensten door of namens opdrachtnemer.
  • Afwijkingen van deze ontwikkelingsvoorwaarden  zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen. In dit geval wordt er altijd rekening gehouden met de voorwaarden van AlfaNet BV, zie aritkel 1 punt 2
  • De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

Artikel 3 - Offertes en aanbiedingen

  • Alle offertes en aanbiedingen van opdrachtnemer zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld.
  • Offertes en aanbiedingen zijn gebaseerd op de informatie die omschreven staan op de website van AlfaDesign, meer specifiek voor website of webschop ontwikklen. is verstrekt.
  • Een samengestelde prijsopgave verplicht opdrachtnemer niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.

Artikel 4 - Uitvoering van de overeenkomst

  • Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
  • Opdrachtnemer heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
  • Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan opdrachtgever in rekening te brengen.

Artikel 4.1 - Bug fixing en onderhoud

  • Onderhoud met bug fixing bij een website of webshop verwijst naar de doorlopende processen en activiteiten die worden uitgevoerd om de functionaliteit, prestaties en beveiliging van de site te waarborgen. Dit omvat specifiek het identificeren, analyseren en oplossen van fouten (bugs) in de code of het systeem die problemen kunnen veroorzaken, zoals het incorrect functioneren van functies, beveiligingslekken, of prestatieproblemen. Het doel van dit onderhoud is om de website of webshop soepel, veilig en up-to-date te houden voor een optimale gebruikerservaring.

Artikel 4.2 - Content aanpassingen

  • Contentaanpassingen verwijzen naar de wijzigingen en updates die worden aangebracht in de inhoud van een website of webshop. Dit kan het toevoegen, bewerken, verwijderen of herschikken van teksten, afbeeldingen, video's, productinformatie, en andere multimedia-elementen omvatten. Het doel van contentaanpassingen is om de site actueel, relevant, en aantrekkelijk te houden voor gebruikers, en om te voldoen aan veranderende bedrijfsdoelen, marketingstrategieën, of gebruikersbehoeften.
  • De opdrachtgever is te allen tijde verantwoordelijk voor het aanleveren van teksten en afbeeldingen.
  • Afhankelijk van het afgenomen product zijn er jaarlijks een bepaald aantal uren beschikbaar voor contentaanpassingen. De uitgevoerde werkzaamheden worden per minuut getimed. Wanneer de beschikbare tijd wordt overschreden, wordt er een kwartiertarief gehanteerd en maandelijks gefactureerd. Dit tarief bedraagt € 15 exclusief BTW per begonnen kwartier.

    Beschikbare tijd per jaar: 
    • Starter website: 3 uur per jaar
    • Basic website: 4 uur per jaar
    • Mini webshop: 4 uur per jaar
    • Basic webshop: 5 uur per jaar

Artikel 4.2 - Webshop

  • Wanneer er gekozen wordt voor een webshop, dient de opdrachtgever zelf de producten, inclusief alle details en afbeeldingen, in te voeren. De opdrachtgever krijgt hiervoor toegang tot het productbeheersysteem dat door de opdrachtnemer ter beschikking wordt gesteld, samen met de benodigde ondersteuning.

Artikel 4.3 - Basic webshop

  • Bij dit product heeft de klant recht op een klikbudget van maximaal € 600 voor een maximum periode van 3 aaneengesloten maanden voor een Google-campagne. De volgende kosten zijn niet inbegrepen:
    • Set-up kosten voor het instellen van de campagne bij Google
    • Opvolging en rapportering van de resultaten
  • Indien de opdrachtgever gebruik wil maken van deze dienst, worden de volgende kosten in rekening gebracht:
    • € 350 voor de set-up
    • € 276 voor de opvolging en rapportering
  • De opdrachtnemer zal een account aanmaken in Google Ads en alle benodigde handelingen verrichten om de campagne te starten.

Artikel 5 - Wijziging van de overeenkomst

  • Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
  • Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Opdrachtnemer zal opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.

Artikel 6 - Contractduur en opzegging

  • De overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever wordt aangegaan voor de duur die nodig is om de opdracht uit te voeren, tenzij anders schriftelijk overeengekomen. Na het opleveren van een volwaardige website of webshop is de minimumduur van de overeenkomst ten minste 36 maanden. Na afloop van deze minimumperiode wordt de overeenkomst automatisch verlengd voor een periode van 12 maanden.
  • De opdrachtgever kan de overeenkomst beëindigen door een officiële e-mail te sturen naar de diensten van AlfaNet BV, minstens 1 maand voor het einde van de minimumduur of verlengingsperiode.
  • Bij het verbreken van de overeenkomst tijdens de minimumduur, of indien deze niet wordt nageleefd door de opdrachtgever, is 90% van de resterende overeenkomstwaarde verschuldigd door de opdrachtgever. Bij het verbreken tijdens de verlengingsperiode dient de opdrachtgever 40% van de resterende overeenkomstwaarde te betalen.

Artikel 9 - Overmacht

  • Opdrachtnemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens opdrachtgever indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
  • Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor opdrachtnemer niet in staat is zijn verplichtingen na te komen.

Artikel 10 - Intellectuele eigendom

  • Opdrachtnemer behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond van de Auteurswet en andere intellectuele wet- en regelgeving.
  • Alle door opdrachtnemer verstrekte stukken, zoals rapporten, adviezen, ontwerpen, schetsen, tekeningen, software, enz., zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door opdrachtgever en mogen niet door hem zonder voorafgaande toestemming van opdrachtnemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht.

Artikel 11 - Facturering

  • De opdrachtnemer zal de opdracht uitvoeren tegen een voorschot van 40% van de overeengekomen prijs voor een periode van 12 maanden
  • Na oplevering zal de opdrachtnemer een factuur opstellen voor een periode van 12 maanden, waarbij het reeds betaalde voorschot in rekening wordt gebracht. Voor de daaropvolgende jaren wordt het overeengekomen bedrag telkens voor 12 maanden vooruit gefactureerd.